Goodbye Netherlands, Hello Australia! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Esmee Roovers - WaarBenJij.nu Goodbye Netherlands, Hello Australia! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Esmee Roovers - WaarBenJij.nu

Goodbye Netherlands, Hello Australia!

Blijf op de hoogte en volg Esmee

07 Februari 2018 | Australië, Brisbane

28 januari was het zo ver; tijd om naar Brisbane te gaan! Ik ging samen met Dylan, papa, mama en Kristel naar Schiphol. Ook Fronie, Zinzi, Iris en Livvy kwamen naar Schiphol. Het was erg leuk dat ze er waren! We hebben met zijn allen pizza gegeten en daarna afscheid genomen. En natuurlijk zijn er wat traantjes weggepinkt ;).

Ik vloog eerst richting Dubai. Ik zat aan het raam naast een gezellig Nederlands stel. Na een vlucht van 6 uur en 45 minuten was ik in Dubai. Hier moest ik 3 uur wachten en daarna ging mijn vlucht naar Brisbane. Dit was een iets langere vlucht (14 uur en 15 minuten). Tijdens deze vlucht heb ik vooral geslapen. Ik zat weer aan het raam, maar er zat niemand naast mij waardoor ik extra beenruimte had wat erg fijn was. De vlucht ging goed, maar duurde erg lang. Het hielp ook niet echt mee dat het eten niet heel lekker was haha.

Eenmaal aangekomen in Brisbane moest ik langs de paspoortcontrole, mijn bagage ophalen en daarna ben ik met een taxi naar UniResort gegaan, mijn thuis voor de komende drieënhalve maand. Eenmaal aangekomen bij UniResort moest ik me melden bij de receptie en ze hadden goed nieuws. Ik kreeg namelijk een upgrade van een classic room naar een deluxe room. Hierdoor heb ik een grotere kamer met een groot raam, mega fijn! UniResort is zoals de naam al zegt letterlijk een resort. Zo is er een zwembad, tennis/basketbalbaan, sauna, jacuzzi en een sportschool. Goed vertoeven dus. Het is nog vrij rustig op UniResort vanwege de vakantie. Ik heb tot nu toe twee roomies. Een uit Australië en een uit China. De Australische is heel aardig, maar de Chinees praat niet echt haha. Er is nog 1 kamer vrij in mijn appartement dus ik ben benieuwd naar de nieuwe roomie. Ook heb ik al een aantal mensen ontmoet bij het zwembad waar ik s ’avonds bij het zwembad chill. Aanstaande zaterdag is er een barbecue dus dan kan ik meer mensen ontmoeten die hier verblijven, ik heb er zin in!

De eerste dagen was het regenachtig. Ik heb de eerste dag wel kunnen zwemmen, maar de andere dagen was het wat slechter weer. Dit was gelukkig niet zo erg, want ik moest een aantal dingen regelen. Denk aan een Australische bankrekening, een Go-card (soort OV), een Australische simkaart en nog wat andere kleine dingetjes.

Ik had nog een beetje last van mijn jetlag, maar het gaat gelukkig iedere dag een stukje beter. Ik ben al een keer naar Brisbane gegaan en toen heb gekeken waar mijn school zit. Ook heb ik een walking tour gedaan door Brisbane met een Brisbane Greeter. Ik kreeg een tour door Cathy, een gepensioneerde vrouw, die echt te schattig was. Ik had een drieënhalf uur durende tour met 2 andere meiden en het was erg gezellig. Cathy heeft ons veel laten zien en ze vertelde honderduit over de stad. We zijn onder andere naar de oudste straat in Brisbane geweest, South Bank (hier hebben ze een strand gebouwd midden in de stad), City Botanic Garden, Festival Hall Walk of Fame en nog veel meer. De tour was echt super leuk! Na de tour ben ik nog naar City Hall gegaan. Je kan met een tour naar boven in de kloktoren en dit was erg leuk. Tijdens deze tour heb ik een Duits meisje ontmoet waar ik daarna nog de dag mee heb doorgebracht.

Vrijdag heb ik mijn intro bij JMC Academy en de week daarna begint school. Ik ben erg benieuwd, maar heb er vooral ook erg veel zin in!

Een impressiefilmpje van mijn eerste week:



  • 07 Februari 2018 - 16:00

    Myrna:

    Ahhh heel leuk om te lezen en te zien dat je het al zo naar je zin hebt! Geniet er van Esmee!

  • 07 Februari 2018 - 17:40

    Silvia:

    Fijn om te horen dat je het naar je zin hebt! Geniet ervan Esmee en denk maar aan mij als je aan het sporten bent HAHA!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Actief sinds 03 Feb. 2018
Verslag gelezen: 534
Totaal aantal bezoekers 3947

Voorgaande reizen:

28 Januari 2018 - 06 Juli 2018

Minor Brisbane 2018

Landen bezocht: