G’day Mate! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Esmee Roovers - WaarBenJij.nu G’day Mate! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Esmee Roovers - WaarBenJij.nu

G’day Mate!

Blijf op de hoogte en volg Esmee

14 Maart 2018 | Australië, Brisbane

Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn eerste blog heb geschreven. Momenteel zijn we alweer anderhalve maand verder en in de tussentijd zijn veel leuke dingen gebeurd.

Zo heb ik een aantal uitstapjes gemaakt, veel feestjes gehad en ook op school gaat alles goed! Zo zijn de eerste opdrachten af en ingeleverd.

Ik ben al verschillende keren uit geweest in Brisbane. Stappen is hier wel iets anders dan dat ik in Nederland gewend ben. Zo is er veel live muziek en beginnen ze hier heel vroeg (soms al om 4 uur). Maar er zijn ook clubs/barren met DJ’s dus de afwisseling is wel heel leuk! Op UniResort hebben we verschillende barbecues, poolpartys en huisfeestjes gehad.

Ik heb de afgelopen weken uitstapjes gemaakt naar Northstradbroke Island, Mount Tamborine, Gold Coast en Byron Bay.

North Stradbroke Island

Op 3 maart ging ik naar North Stradbroke Island met Jack, een jongen van UniResort. We vertrokken erg vroeg, want we moesten eerst met de bus, dan met de trein en toen nog met de boot.

Er was veel bewolking en regen voorspeld, maar rond 10 uur klaarde het op en hebben we heel veel zon gehad en natuurlijk was mijn gezicht super verbrand (zelfs na 100x insmeren).

Het eiland was echt super mooi! Je had een mooi uitzicht over het strand en ik heb er mijn eerste (wilde) kangoeroes gezien! Ook hebben we tientallen dolfijnen, krabben en roggen gezien.

We hadden eerst een wandeling gemaakt en daarna gingen we zwemmen in de zee. De golven bij Stradbroke Island waren erg groot, dit maakte het zwemmen leuk maar ik werd ook wel vaak meegenomen door een golf haha.

Het was een super leuke dag en onderstaand is een sfeerbeeld van het eiland. Doordat ik een video toevoeg verspringt alles, onderin is nog meer :)

Mount Tamborine & Gold Coast

Op 4 maart (de dag na Stradbroke) was het tijd voor een ander tripje. Ik ging samen met Ysabel en Payge, ook beiden van UniResort, naar Mount Tamborine. Mount Tamborine is een soort National Park met veel verschillende hikes. Wij hebben op deze dag verschillende hikes gedaan. De natuur was super mooi en er waren ook verschillende watervallen! Ook vandaag hadden we geluk met het weer. Er was heel de dag regen voorspeld, maar er is geen druppel gevallen.

Na het wandelen gingen we naar een Glow Worm Tour. We moesten even wachten dus in de tussentijd was het tijd voor een wijnproeverij. De Glow Worm Tour was erg bijzonder. Zo is er een speciale grot gemaakt voor de glowwormen en het was heel bijzonder om te zien. Helaas mochten we geen foto’s maken, dus ik kan het jullie niet laten zien.

Na de tour zijn we met een omweg naar huis gereden en zijn we nog naar de Gold Coast geweest. Dit is een van de stranden in de buurt van Brisbane. Hier hebben we nog een bezoekje gebracht aan Surfers Paradise en zijn we daarna uit gaan eten met uitzicht op het strand.

Ook van deze dag heb ik een impressiefilmpje:


Byron Bay

9 maart ging ik samen met Jack naar Byron Bay. Dit is dé surfplek in de buurt van Brisbane. We moesten ongeveer 2 uur rijden en toen waren we in een andere staat van Australië dus dat betekende 1 uur tijdverschil, dat was wel gek.

Eerst hadden we wat gezwommen en gerelaxt op het strand. Om 2 uur hadden we een surfles met 2 Deense meiden en heel toevallig een andere Nederlandse jongen.

Het surfen ging beter dan verwacht en bij mijn tweede golf kon ik al staan! Het waren hele grote golven dus je werd makkelijk meegenomen. Ik moet eerlijk zeggen dat het na twee uurtjes wel vermoeiend werd om telkens terug de zee in te gaan met het surfboard. Nu snap ik waarom alle surfers zo fit zijn haha. Het surfen was erg leuk en zeker voor herhaling vatbaar!

Na de surfles hebben Jack en ik nog iets gedronken met de andere Nederlandse jongen en daarna was het tijd om naar huis te gaan.

Er staan nog meer leuke uitjes op de planning, zo ga ik bijvoorbeeld nog naar een football game, naar een aantal nationale parken en vier ik volgende week mijn verjaardag. Ook heb ik een tripje naar Melbourne gepland van 28 maart t/m 3 april dus ik heb genoeg om nog naar uit te kijken!

  • 17 Maart 2018 - 17:55

    Petra Blom:

    Hey Esmee,

    Wat een mooie verhalen, en erg leuk om die filmpjes te zien, net of we er zelf ook een beetje bijzijn.
    Je hebt het zo te lezen goed naar je zin.
    Nog veel succes en plezier gewenst voor de komende tijd!

    Groetjes, Petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Actief sinds 03 Feb. 2018
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 3953

Voorgaande reizen:

28 Januari 2018 - 06 Juli 2018

Minor Brisbane 2018

Landen bezocht: